tiistai 13. toukokuuta 2008

Lily ja vähän kartonkiasiaa..

Sain muutamat maistiaiskuvat tästä Lily&Milo sarjasta Miijjalta, kiitoksia vaan, meinaan kun en millään olisi halunnut näihinkin ihastua.... No joo, en kuitenkaan vielä tilannut ;o). Kuva on väritetty taustaa lukuunottamatta prismacoloreilla, ihan pieniä yksityiskohtia tehty spica glitterkynillä, taustan väritin promarkerin aquatone tussilla ja säiliöpensselillä, eikä se oikein onnistunutkaan, kuten ei muutkaan vesitekniikat multa (mullon vesikauhu... LOL!)
Ja sitä kartonki asiaa, mä olen jo jonkin aikaa käyttänyt omissa leimauksissani paperina 'valokuvakartonkia', siis sellaisia kartonki välilehtiä joita myydään valokuvakansioihin sivuiksi, se on tosi edullista ja erittäin loistavaa kaikkiin tekniikoihin joissa ei käytetä vettä, vesitekniikoihin se ei käy kun kupruaa. Mun mielestä ero tavalliseen kartonkiin on se että tuo ei ole niin huokoista, ja hyvälaatuisessa valokuvakartongissa on jonkinlainen lievä 'pinnoite', tuntuu ainakin sileämmältä. Itse olen ainakin kokenut tuon hyväksi promarkereille, prismacoloreille ja öljypastelleille, ja omasta mielestäni just nuo stumpilla levitettävät värit siis prismikset ja öljypastellit leviää paljon kauniimmin ja vähemmällä hankaamisella näillä pinnoitetuilla kartongeilla verrattuna esim akvarellipapereihin. Näissä valokuvakartongeissakin on eroja, ihan kaikki ei ole hyviä joten jos joku kiinnostui niin kehoitan ostamaan ensin yhden pakkauksen ja kokeilemaan (en tiedä kuka osti 7 pakettia huonolaatuista varastoon ;oD) Itse olen ostanut omat kartonkini ihan tiimarista ja paikallisesta kirjakaupasta, ne ei olleet ihan niin hyvälaatuisia kuin kartongit joissa sain vaihtokuvia Myyltä ja vilijonkalta sekä Minni75:ltä, he voiskin kertoa mistä hankkivat paperinsa?
Niin ja Miijjan kanssa tästä kartonkiasiasta juuri meilailtiin viime viikolla ja miijjalla oli vielä jotain eri kartonkia jolle tämänkin postauksen kuva on leimattu ja tämä on kanssa ihan erinomaista, siis mun makuuni :o) Miijjakin voisi kommentoida tähän mistä tuota kartonkia saa, kiinnostaisi oikein kovastikin ainakin minua :oD!

3 kommenttia:

myy ja vilijonkka kirjoitti...

e meidän kartonki on ihan tiimarista mut huomasin että tämä seuraava erä tiimarissa ei ollu enää sitä samaa ja yhtä hyvää!
mut suomalaisessa kirjakaupassa oli kanssa aikas hyvä valokuvakartonki!

Anonyymi kirjoitti...

Kauniita kortteja oot jälleen tehnyt. Valokuvakartongit oon ostanu Halpa Hallista :))

Anonyymi kirjoitti...

Itse löysin Anttilasta Suomessa valmistettua valokuvakartonkia. ProMarkereille ok, en vielä ole ehtinyt testata kunnolla öljypastelliväreillä.