keskiviikko 26. marraskuuta 2008

Perheenlisäystä ;oD!

Tämä postaus menee vähän aiheen vierestä mutta menköön.. Akvaario on ollut tämän vuoden vähän huonolla hoidolla ja vielä pari kolme viikkoa sitten olin valmis jopa luopumaan siitä.. Otin viime viikolla kuitenkin itseäni niskasta kiinni ja puhdistin tankin pohjamutia myöten ja kyllä tällaista kirkasvetistä siistiä allasta ihan mielikseen taas katselee :), ehkä nyt alkaa taas verenpaine laskea, olen lukenut että akvaarion katselu siis laskee verenpainetta... Poikkesin aamusella naapurikaupungissa pikaiseen ostamassa kaksi ihkua mustaa kultakalaa, mä tykkään vähän reilumman kokoisista kaloista, vaikka niitä on sitten vähemmän. Allas on kyllä hivenen pieni (140 litrainen) kultiksille mutta luulen niiden pärjäävän kun mulla muut kalat on pohjakaloja, tosin kasvit varmaan saa kyytiä, olen lukenut että kultikset tykkää mussuttaa niitä :o), mutta kasvejahan saa aina uusia. Kyllä nyt kelpaa taas tuijotella mun uusia lapsia ;o))

6 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Wau, miten kaunis akvaario, kuin elävä taulu konsanaan :) T

Anonyymi kirjoitti...

Eipä tuo niin pieni akvaario ole, mulla oli kaks huntupyrstöä aikanaan n. 50 litran purkissa ja kasvoivat TOSI isoiksi.

baula kirjoitti...

Upeita, minäkin haaveilin kultiksista, mutta mies ei tykkää..
Jotenkin niitä taantumia tulee, meilläkin kesällä oli pari kk putsaamatta ja yritin myydä allasta, mutta ei mennyt kaupaksi. Sitten siivosin, ostin kaloja ja kasveja ja johan taas kelpaa ja intokin on palannut.. :)

Anonyymi kirjoitti...

Onnea uusista perheenjäsenistä!! Minullakin oli pikkutyttönä akvaario.

Sirpaliina kirjoitti...

Onpas kiva katsoa edes kuvana akvaariota, tuli ihan haikea mieli, minulla oli monta vuotta kiekkokaloja ja lehtikaloja, mutta jouduttiin myymään pois kun poika oli tosi allerginen surviaisen toukille, eikä kiekot syönyt oikein muuta.

Anonyymi kirjoitti...

Meillä kanssa Riiviön kanssa on käyty monta kertaa keskustelua akvaariosta, kun ei voida lemmikkejä allergioiden takia ottaa. Kuitenkaan tilaa ei ole ollut, joten on jäänyt sekin. Ilo niitä on kuitenkin katsella.